twitter
    Or view on the sidebar for updates

Exhibition


Hari ni aku dgn Boss aku, Encik Izham pergi mengunjungi satu pameran yang diadakan di PWTC Kuala Lumpur. Mula2 aku pergi melawat satu pameran mengenai dunia perniagaan percetakan digital dan offset.
Tak ada apa2 yang menarik perhatian aku dlm pameran tu. Bahan2 pameran sama seperti tahun2 yang sebelumnya. Kalau ada pun yang boleh dianggap menarik adalah amoi-amoi yang ditugaskan utk mengedarkan flyer.

Bosan dgn bahan2 pameran tersebut, kami berjalan keluar menuju ke satu lagi ruang pameran di tempat yang sama. Kali ini hampir kesemua peniaga yg terlibat adalah orang Melayu.
Ada satu booth yg benar2 menarik perhatian aku. Terpapar perkataan PERMATA HIJRAH. MasyaAllah, punya la ramai manusia. Aku dengan Encik Izham singgah untuk meninjau apa yang ramai sangat kat booth berkenaan.

Patutlah, booth berkenaan menawarkan khidmat rawatan percuma. Biasa la, strategik perniagaan. Khidmat rawatan yg disediakan adalah khusus untuk mata dan resdung. Kebetulan aku dengan boss aku ni dua-dua ada masalah mata ... Rabun.

Sambil membelek2 produk yang dijual, mata aku berlegar-legar memerhatikan gelagat org2 di situ. Wajah penuh dgn harapan. Begitulah tafsiran aku. Setelah aku belek2, tangan aku mencapai salah satu produk di situ, "ALKALINE THERAPY Pearl Extract V".

Aku difahamkan produk berkenaan amat sesuai dgn mereka yg mempunyai masalah rabun jauh dgn power kacamata 200 ke atas. Minat aku terhadap produk tersebut semakin mendalam. Ah! Pejam matalah. Aku beli dgn harga yang agak murah dari harga biasa, RM25.00 sekotak.

Mata aku mula mencari-cari kelibat boss aku. Rupa-rupanya dia sedang menerima rawatan mata percuma. Selepas agak lama menunggu, kami pun berangkat pulang.

Dalam kereta aku mengambil kesempatan mencuba produk yang aku beli. Ubat titik rupanya. Beberapa saat kemudian aku dapat merasakan perubahannya. Mata aku terasa segar dan penglihatan aku terang sedikit dari sebelumnya. Tak tau la, aku rasa ubat ni agak berkesan. Aku tak boleh ler nak cerita lebih-lebih kalau korang nak tau kena cuba sendiri.

Semoga berjumpa di nukilan yang akan datang.

Zainal Saffar
--------------------------------------
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 ulasan: